2. Kezdőlökés
- A golyókat háromszög alakban kell felállítani oly módon, hogy a fekete golyó a háromszög közepébe kerüljön,
és a háromszög alapvonalon lévő csúcsaiba különböző színcsoportba tartozó golyók kerüljenek.
- A játékot kezdő versenyzőnek a fehér golyót a homlokmezőbe kell állítania.
- A kezdőlökés szabályos, ha sem a fehér sem a fekete golyó nem ment le, és egy színes golyót sikerült zsebbe tenni, vagy legalább négy golyó érintette a falat.
3. Csoportválasztás
Ha a kezdőlökéskor nem megy le egy színes golyó se, az asztal nyitott marad, és az ellenfél következhet lökéssel.
Nyitott asztal azt jelenti, hogy még nem dőlt el melyik játékosnak kell a teli, és melyiknek a csíkos golyókat lökni.
Nyitott asztalnál bármelyik golyót el lehet találni először, még a feketét is.
A csoportválasztás akkor történik meg, ha az egyik játékos szabályosan eltesz egy golyót (telit vagy csíkosat) nyitott asztalnál.
Az eltett golyó határozza meg az ő csoportját.
Ezek után mindkét játékos lökésekor a fehér csak a saját csoportjának golyóját találhatja el először, különben a lökés hibás.
4. A játék menete
Egy játékos addig lökhet amíg szabályos lökésekkel saját golyó(ka)t tesz el. Nem számít hibának ha nem sikerül, de utána az ellenfél következhet.
Minden egyes lökésre 60 másodperc áll rendelkezésre, különben hibának számít és az ellenfél kézből következhet.
Ha már nincs az asztalon golyó a soron következő játékos csoportjából, akkor a 8-as (fekete) golyót kell eltennie bármelyik zsebbe.
5. Hibák
- A fehér nem a saját csoport golyóját találja el először.
- Lemegy a fehér.
- Egy golyó sem ér a falhoz és egyik se megy zsebbe.
- A lökés nincs végrehajtva 60 másodpercen belül.
Ha a lökés hibás, az ellenfél kézből következhet, ami azt jelenti, hogy az asztalon bárhova helyezheti a fehér golyót.
6. Vesztes meccs
A játékot az veszti el, aki elrakja a feketét és
- még van az asztalon színes golyó az ő csoportjából.
- a lökés szabálytalan.
forrás: http://www.flyordie.hu/