Folytatódik a nagy sikerű Lakcímke kampány!

Folytatódik a nagy sikerű Lakcímke kampány!Idén folytatódik a tavaly elkezdődött nagy sikerű Lakcímke kampány, amelynek kampánynyitó eseményét az Energiatakarékossági Világnapra időzítették. Az Energia Klub programja egyedülálló, hiszen a legnagyobb, legkomplexebb országos eseménysorozat az energiahatékonyság és a lakossági szemléletformálás területén. Az Energia Klub azt a célt tűzi maga elé, hogy hosszú távon javuljon az épületek energiahatékonysága. Ehhez járul hozzá a Lakcímke kampány, az épületek energiatanúsítványának minél szélesebb körű megismertetésével és társadalmi elfogadtatásával.
Folytatódik a nagy sikerű Lakcímke kampány!

Amikor klímavédelemről és a kibocsátások, illetve az energiafogyasztás csökkentéséről beszélünk, legtöbbször elfelejtkezünk arról, hogy energiafelhasználásunk 40%-áért épületeink a felelősek. Cseppet sem mindegy tehát hogyan élünk otthonunkban, hogyan használjuk az energiát, lakásunk – a rossz szigetelés vagy a nem megfelelő műszaki megoldások miatt – pazarolja-e az energiát. Idén január 1-től az új építésű ingatlanok használatba vételéhez illetve bérbe adásához már kötelező az energiatanúsítvány. Az Energia Klub által lakcímkének keresztelt energiatanúsítvány a háztartási berendezések címkézéséhez hasonlóan már ismert, színes ábrán mutatja meg, hogy lakásunk A+-tól I-ig milyen kategóriába esik.

Folytatódik a nagy sikerű Lakcímke kampány!„A szabályozás célja, hogy hosszú távon javuljon az épületek energiahatékonysága” – foglalta össze Szaló Péter szakállamtitkár a Lakcímke kampány fővédnökeként, azaz a NFGM nevében. Az államtitkár újságírói kérdésre hozzáfűzte, hogy a gazdasági válság két szempontból is rávilágít a takarékosság jelentőségére. Egyfelől közös érdek, hogy a lakosság takarékosan használja az energiát – és a kampány erre is sok jó tippet ad –, másfelől pedig, azokat a beruházásokat kell ösztönözni, amivel további megtakarítás érhető el. Ezen intézkedések járulékos hasznai a foglalkoztatás, az energiafüggőség terén is vitathatatlanok.

Folytatódik a nagy sikerű Lakcímke kampány!

„Az Energia Klub által 2008-ban indított országos Lakcímke kampány közvetlen célja az energiatanúsítvány minél szélesebb körű megismertetése és támogatása” – mondta ismertetőjében Király Zsuzsanna, a projekt vezetője. A szervezet munkatársa hozzátette, a kampánnyal azt kívánják elérni, hogy minél több család ismerje fel az energiatakarékosság és energiahatékonyság jelentőségét, majd lehetőség szerint valósítsák is meg a tanúsítványban javasolt beruházásokat, illetve a lakásvásárláskor kérjék az energiatanúsítványt. Az érdeklődők a kampányban hasznos és praktikus tanácsokat kapnak ahhoz, hogyan lehet otthonunk értékét és komfortját növelni úgy, hogy energiaszámlánk és a környezet terhelése egyszerre csökkenjen.

Az idei évben az Energia Klub 11 civil szervezet közreműködésével az ország 44 településén 65 rendezvényt tart, a programot a fentiek mellett a megújult Lakcímke honlap, a több mint 100 oldalas ingyenes „Lakcímke” kiadvány. valamint számos médiamegjelenés is segíti.

A kiadvány letölthető a www.lakcimke.hu honlapról, vagy megrendelhető postán a lakcimke@energiaklub.hu e-mail címen, vagy a 06-1-411-3518 telefonszámon.

A kampány fővédnöke és kiemelt támogatója: Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium
Kiemelt támogatók: CIB Bank Zrt., Fundameta-Lakáskassza Zrt., Robert Bosch Kft. – Termotechnika Üzletág, bauMax Magyarország Zrt., Knauf Insulation Kft.
Médiapartnerek: Metropol Zöldtech Magazin

További információ: Király Zsuzsanna projektvezető
kiraly@energiaklub.hu
06-1-411-35-25
06-20-999-7967

A fenti cikk a Házépítők Lapjáról került át a 3D Lakberendezésre, a Házépítők Lapjával történő összevonás miatt.