A képen látható kanapék és a környezetük több stílus elemeit ötvözik:
- Kanapék: A wenge bőrkanapék és fotelek a kortárs minimalizmus stílusát képviselik, amit a letisztult vonalak és az egyszerű, díszítetlen formák jellemeznek. Ugyenakkor ez az ülőgarnitúra forma a 60-as évekből isismert stílusú lehet, de az egyedi forma miatt igen kortalan, másrészt a 60-as években nem volt jellemző, hogy a dohányzó asztal helyett méretes zsámoly (nekem csak puff) legyen elhelyezve.
- A „szőrősszőnyeg” szintén 60-as 70-es évekbeli, tehát retró.
- Fal dekoráció: A háttérben lévő nagy, absztrakt, hullámos minták a falon a retro vagy pop art stílusra utalnak (bár a pop art-ra pont nem a wenge-fehér monokróm volt a jellemző, de egyfajta sugallatnak felfogható), amelyek a 20. század közepén voltak népszerűek. Ezek a minták merész és kifejező hatást keltenek.
- Színek: A lime zöld fal és a zöld szőnyeg a modern stílusra jellemző élénk színpalettát hozzák be, ami friss és energikus hangulatot teremt. Ez a zöld a 2000 és 2010 közötti évek tipikus divatzöldje.
Az eklektikus stílus lényege, hogy különböző korszakok és stílusok elemeit kombinálja egy harmonikus egésszé.
Elmondhatjuk, hogy a fenti képen a következő stílusok keverednek:
- Kortárs minimalizmus: A letisztult vonalak és a funkcionalitás hangsúlyozása.
- Retro/Pop Art: Merész minták és színek, amelyek a 20. század közepére jellemzőek.
- Modern: Élénk színek és egyszerű, de elegáns formák.
Ez a kombináció egyedi és dinamikus teret hoz létre, amely egyszerre modern és játékos, ugyanakkor otthonos és hívogató.
A modern stílus dominál, amit a letisztult vonalak, a semleges színpaletta (fehér falak, fekete bútorok) és a minimalista dizájn jellemez. A kandalló egy hagyományosabb elemet hoz be a térbe.
Az étkező bőr széke (Danubia, Mohács – Anna széke) teljesen semleges formavilágú, gyengéden íves hátsó lábakkal, a közepesen magas, semerre nem szűkülő háttámlával. Olyan, mintha kínosan ügyelt volna a formatervezője, hogy egyik mai divatvonalba se álljon be. Ettől persze tág stílushatárok között mozgó enteriőrbe elhelyezhető a semlegessége miatt. Ugyanakkor extraként adtak hozzá megy exkluzív megjelenést adó szavanna színűre keresztelt igényes bőrkárpitozást, aminek ülőfelülete alatt, olyan rugózat van, amit rögtön észre vesz az, aki ült már gyengébb minőségű bőrszéken.
A Technolux Backslash csillárok, avagy függesztékek? – nem minimál, inkább extravagáns hightech, mely kristályaival és a színvilágával a retrobarokk csillárok eleganciáját sugallja, de nem az – ez csak hightech – bár kétségtelen hogy jól megy a minimálhoz, azért is lett kiválasztva.
Bútor? – minimál? – ki-ki döntse el, szerintem nem. A BRW Largo bútorcsaládja, igaz ugyan, hogy a vastag keretek adta karaktere a mértani formák hatását erősíti – pont, mint a minimál – , de ennek a keretnek a metszete a középpont felé vékonyodó, tehát van egy kissé lágyabb – klasszikusabb jellege. Ugyanakkor a festett üvegajtófrontok fényes szögletessége a minimált erősíti, de az a különlegességük, hogy minden ajtó üveg, de nem vitrin, hanem festett, ezáltal szintén a szekrények is egyfajta extravagáns hatást erősítenek, esetleg azt bátorkodnám mondani, mintha XXI. századi Art Deco lenne, de hát nem az, hiszen fényévekre van a drága és különleges anyaghasználattól, de azért egy csöppnyi hivalkodás benne van a festett üvegfelületekben.
Az ablakokat egyszerűen csak zsinórfüggöny (spagetti-függöny) takarja a nappaliban és konyhában is.