Snooker szabályok


1. A játék célja

Snooker játék

A játékot 15 piros, 6 színes és egy fehér golyóval játsszák.

A játék célja, hogy zsebbe tegyük a golyókat a szabályoknak megfelelően, több pontot szerezve ezáltal, mint ellenfelünk.

A golyók értékei: piros-1, sárga-2, zöld-3, barna-4, kék-5, rózsaszín-6, fekete-7.

2. Kezdőlökés

  • A játékot kezdő játékosnak a fehér golyót a félkörbe kell helyeznie, azon belül bárhol elhelyezheti.
  • A kezdőlökés szabályai azonosak a többi lökés szabályaival.

3. A játék szabályai

A lökés jogával rendelkező játékos mindig egy piros golyót kell hogy játsszon elsőre.

Minden egyes lökésre 60 másodperc áll rendelkezésre, különben hibának számít és az ellenfél 4 pontot kap.

Amikor a soron következő golyó piros, a lökés szabályos, ha:

  • a fehér golyó asztalon marad.
  • a fehér egy pirosat talál el először.
  • piros színű golyón kívül más nem megy le.

Egyébként a lökés hibának számít.

Ha a lökés szabályos:

  • Ha nem megy le piros golyó sem, akkor a következő játékos kapja a lökés jogát.
  • Ha lemegy piros golyó, akkor a játékos annyi pontot kap, ahány pirosat eltett, megtartja lökés jogát és a soron következő golyó egy színes lesz.

Ha a soron következő golyó színes, a lökés szabályos, ha:

  • A fehér az asztalon marad.
  • Ha van piros az asztalon, akkor a fehérnek egy színeset kell eltalálni először.
  • Ha nincs már piros az asztalon, akkor a legkisebb értékű színeset kell eltalálni először.
  • Csak az először eltalált golyó mehet le.

Egyébként a lökés hibának számít.

Ha a lökés szabályos:

  • A másik játékos kapja a lökés jogát, ha nem ment le golyó.
  • Ha lement egy színes golyó, a játékos megkapja annak a golyónak az értékét, és a soron következő golyó ismét egy piros lesz. Ha nincs több piros, akkor a legkisebb értékű színes golyó.

4. Hibák

Ha a lökés hibás, az ellenfél pontokat kap:

  • 4 pont ha lemegy a fehér.
  • 4 pont, ha lejár az idő (60 másodperc minden lökésre).
  • Ha a fehér rossz golyót talál el elsőre, akkor annak a golyónak az értéke, de legalább 4.
  • Ha rossz golyó megy le, akkor annak a golyónak az értéke, de legalább 4.

Ha egy lökés több okból is hibás, az ellenfél a legmagasabb értékű hiba pontjait kapja.

Hibás lökés után a következő játékos:

  • folytathatja a meglévő szituációból.
  • passzolhatja a lökést, ekkor a hibázó játékos következik ismét.

5. A játék vége

Ha csak a fekete golyó van az asztalon és

  • a következő lökéssel zsebbe megy szabályos lökéssel.
  • a következő lökés hibás.

forrás: http://www.flyordie.hu/

.